شال آغوشی

چرا شال آغوشی برای کودک خوبه؟

مزایای استفاده از آغوشی پارچه ای 

از دیرباز در فرهنگ شرقی مرسوم بوده که نوزادان رو قنداق می‌کردند ، که به اون انتقاد های زیادی وارد بوده است ، اما امروزه محققان غربی به این نتیجه رسیده اند که قنداق کردن نه به شکل قدیم بلکه با یک پتوی نرم و نازک و نه محکم مزایایی هم دارد .

بستن شال آغوشی هم ازین نظر به قنداق کردن شباهت دارد که کمی شبیه ساز حالت داخل رحمی کودک است . و این حالت و باز سازی شرایط برای نوزاد خوشایند و یادآور دوران جنینی است . از مزایای شال آغوشی این است که  تا زمانی که نوزاد به زندگی خارج رحمی عادت کند به احساس امنیت و آرامش او کمک می‌کند.

 

مراقبت کانگورویی

سهلوت مراقبت کانگرویی با شال آغوشی مراقبت کانگورویی (KMC) به تماس پوست بین مادر و نوزاد گفته می­ شود که اثرات مثبت چشمگیری بر نوزادان نارس و کامل است در این روش مراقبت به دلیل حفظ گرمای بدن نوزاد بر روی سینه‌ی مادر، ریه‌ها بهتر عمل می‌کند. در تماس پوست با پوست نیز نوزاد با شنیدن ضربان قلب و صدای آشنای مادر احساس امنیت می‌کند و ضربان قلب، فشار خون و تنفس او سریع‌تر تثبیت می‌شود. از طرفی قرار گرفتن نوزاد بر روی سینه‌ی مادر به تحریک تولید شیر مادر کمک می‌کند.

استفاده از شال آغوشی این سبک مراقبت را چه در خانه یا بیمارستان ، کار والدین را راحت تر میکند .

 

از مزایای دیگر شال های آغوشی :

شال آغوشی مناسب سایز هر دو والد می‌شود والد استفاده کننده از شال آغوشی می‌تواند حین نگهداری کودک کارهای دیگری هم انجام دهد .

شال آغوشی از بدو تولد تا سه سالگی و از وزن ۳ کیلو تا ۱۶ کیلو قابل استفاده است .

دست های والد استفاده کننده از شال آغوشی  آزاد است .

شال آغوشی حتی در دوران بارداری که وزن جنین افزایش می یابد و رباط ها و لیگامان ها فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند شال آغوشی قابل استفاده است و از رباط ها حمایت رباط می‌کند و به بهبود درد های پشت کمک میکند.

پایین بودن شکم در بارداری می تواند فشار مضاعفی را به کمر وارد کند و در نتیجه احساس درد و ناراحتی در کمر بیشتر شود ، شما با استفاده از شکم بند و شال آغوشی و ورزش های مناسب بارداری می توانید این مشکل را کمتر کنید.

در بعضی از ورزش های بارداری استفاده از شال آغوشی کاربرد دارد .

پیشنهاد ما به شما آغوشی پارچه ای الا هست .

 

مطلب های تصادفی